6 Mart 2016 Pazar

İPTAL UÇUŞLARDA YOLCU HAKLARI








Uçuşlarda iptal seferler, kış aylarında kötü hava koşulları nedeniyle sık sık karşılaştığımız bir durumdur. Bunun dışında hava yolları çeşitli sebeplerle (teknik arıza ve operasyonel nedenler) sefer iptali yapabilmektedir. İşte bu gibi durumlarda haklarımızı bilmemiz önemli, ne yazık ki her zaman hava yolu görevlileri sizi yeterince aydınlatmıyor. 

Evet, hoş olmayan bir durum ancak, bazı dönemlerde sıklıkla olabiliyor, makul karşılayarak, hava yolu şirketinden haklarımızı talep etmeliyiz. Haklarımız resmi gazetede yönetmelik şeklinde yayınlanmış bulunduğu için kanuni desteği bulunmaktadır. Bu yönetmelik Türkiye'deki hava yollar için ve Türkiye kalkış ve varışlı seferlerdeki yolcu haklarını kapsamaktadır.


  • UÇUŞA EN AZ İKİ HAFTA KALA BİLDİRİLEN İPTALLER
Hava yolu şirketi uçuşunuz başlamadan iki hafta veya daha öncesinde iptal bildirisinde bulunmuş ise;

Kesintisiz bilet iadesi hakkınız bulunur,
Sefer değiştirme seçeneği sunulur
Maalesef 2 hafta veya daha öncesinde bildirilen iptallerde yolcunun hava yolundan tazminat isteme hakkı bulunmamaktadır.



  • UÇUŞA İKİ HAFTA İLE YEDİ GÜN ARALIĞINDA BİLDİRİLEN İPTALLER

Kesintisiz bilet iadesi hakkınız bulunur,
Sefer değiştirme seçeneği sunulur (İptal seferin kalkış saatinde en fazla 2 saat önce - iniş saatinden en fazla 4 saat önce - aksi halde tazminat hakkınız doğar)

  • UÇUŞA YEDİ GÜNDEN DAHA AZ SÜRE KALA BİLDİRİLEN İPTALLER

Kesintisiz bilet iadesi hakkınız bulunur,
Sefer değiştirme seçeneği sunulur (İptal seferin kalkış saatinde en fazla 1 saat önce - iniş saatinden en fazla 2 saat önce - aksi halde tazminat hakkınız doğar)


AYRICA,

Hava yolu Şirketi, Yolcular iptalden haberdar edildiklerinde, uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi kendilerine olası alternatif ulaşım yolları hakkında da bilgi vermek zorundadır. Uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi, tüm tedbirleri almasına rağmen olağanüstü hallerin iptale neden olduğunu kanıtlayabildiği takdirde, tazminat ödemekten kurtulur. Yolcu iletişim bilgisinin, hava taşıma işletmesince talep edilmesine karşın hava taşıma işletmesine verilmemesi veya yanlış verilmesi durumunda, hava yolu şirketi sorumluluktan kurtulur. 


TAZMİNAT HAKKI

Bilet ücreti iadesi dışında ayrıca, yukarıdaki durumlardan birisi ya da birkaçı hava yolu şirketi tarafından sağlanamaz ise (alternatif uçuş, ücret iadesi, doğru iletişim bilgilerine rağmen bilgilendirilmeme, ve benzeri gibi) tazminat alma hakkınız doğar; 

Uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi, size iç hatlar için 100 Avro karşılığı, dış hat uçuşlarında ise, planlanan son varış noktası hedef alınarak mesafeye göre 200 Avrodan 600 Avroya kadar olan miktarı Türk Lirası cininden ödemek zorundadır.

Bu konuda, Sivil Havacılık genel Müdürlüğü'nün hazırladığı videodan ve broşürden faydalanabilirsiniz.


Yolcu Hakları Video



Konu ile özel olarak merak ettiğiniz bir durum söz konusu ise Soru & Cevap kısmından sorabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder