Uçağımızın kalkması gereken saatinde kalkmaması ve çeşitli sebeplerle geç kalkmasına rötarlı uçuş (gecikmeli uçuş) diyoruz. Rötar uçuşun olmazsa olmazı, çok sıradan bir durum. O yüzden, bilet düzenlerken özellikle acil işi olan ya da devamında farklı bir uçuşu olan yolcularımıza en azından 1 saat rötar ihtimalini düşünerek işlem yapıyoruz ancak zaman zaman bu süre bile yeterli olmuyor. Özellikle milli ve dini bayram günlerinde, askerlerin ve öğrencilerin yoğun uçuş günlerinde bir takım aksaklıklardan ötürü gecikmeler yaşanabiliyor.
Peki, rötarlı uçuşlarda haklarınız neler bunu biliyor musunuz?
- 1500 km ve daha kısa iç hat uçuşlarında 2 saat veya daha fazla gecikme gerçekleşirse,
- 1500 - 3000 km arası uçuşlarda 3 saat ve üzeri gecikme gerçekleşirse,
- 3500 km üzeri uçuşlar için 4 saat ve üzeri gecikme gerçekleşirse,
yolculara ikram ve haberleşme hakları teklif edilmek zorundadır.
- Uçuşta 5 saat ve üzeri gecikme gerçekleşecekse, bilet ücreti iadesi veya seyahatin başlangıç noktasına ücretsiz ulaşım hakkı talep edebilirsiniz.
- Bunun yanı sıra önceden ilan edilmişse ve uçuşunuz daha sonraki günlerde gerçekleşecekse, ücretsiz barınma ve ulaşım hakkınız da mevcuttur.
Konu ile özel olarak merak ettiğiniz bir durum söz konusu ise Soru & Cevap kısmından sorabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder